Tech-kandidaten behoren tot de meest gewilde mensen ter wereld. Hierdoor kunnen ze vrijwel elke baan kiezen waarvoor ze gekwalificeerd zijn, en hebben ze altijd de mogelijkheid om in een mum van tijd aan een nieuwe rol te beginnen.
Dus, met dat alles in gedachten, hoe spreek je kandidaten aan die om de dag vacatures op LinkedIn krijgen en vrijwel zelf kunnen kiezen welke rol ze willen spelen? Zelfs als u ze wel inhuurt, hoe houdt u ze dan betrokken bij hun rol en uw bedrijf?
Vertrouw niet uitsluitend op vacaturesites
De manier waarop ontwikkelaars tegenwoordig rollen vinden, is meestal niet door er actief naar te zoeken. Ze zijn zo gewild dat aanbiedingen vaak in hun DM's terechtkomen, dus het plaatsen van je nieuwe ontwikkelaarsrol op Indeed zal je waarschijnlijk niet de tractie opleveren die je nodig hebt.
In plaats daarvan kan het heel effectief zijn om een netwerk van externe recruiters te creëren, die bestaande relaties hebben met getalenteerde mensen. Als de recruiters die u kiest hun geld waard zijn, hebben ze een echte band opgebouwd met hun vorige medewerkers en heeft u een veel betere kans om rechtstreeks met passieve kandidaten te communiceren. HirePort is een geweldige manier om een netwerk van externe recruiters te vinden, te beheren en uit te breiden die u kunnen vinden wat u nodig heeft.
Blijf jezelf
Een van de meest clichématige uitspraken die er zijn, maar als het gaat om het aantrekken van talent voor uw bedrijf, is het 100% waar. Het gaat er niet alleen om dat u als wervingsmanager of interne recruiter eerlijk en open bent, maar dat u ervoor zorgt dat het merk van uw bedrijf duidelijk wordt begrepen en dat u waarmaakt wat u mensen vertelt dat uw bedrijf doet en wil bereiken.
Mensen kunnen zien of uw bedrijf zich op de voorgrond stelt of onoprecht is over de manier waarop het zijn mensen behandelt. Net zoals u heel snel kunt zien of iemand geschikt is voor uw bedrijf, kan een kandidaat op dezelfde manier snel een gevoel voor uw bedrijf krijgen. Dat betekent praten over wat uw bedrijf goed doet en wat het wil verbeteren. Dat soort transparantie helpt kandidaten een heel eind en geeft je een kans om op te vallen tussen de massa wanneer ze hun aanbiedingen afwegen.
Een plan maken
Dat is geen plan voor wat u doet, het is een plan voor de mensen aan boord. Als je mensen betrokken wilt houden bij hun rol, moeten ze een pad van vooruitgang zien dat ze kunnen volgen. Het gaat niet alleen om geld. Omdat technisch talent al hoge salarissen kan krijgen, gaat het vaker wel dan niet om de mogelijkheid om meer verantwoordelijkheid op zich te nemen, met innovatieve technologie te werken en over het algemeen gewoon hun horizon te verbreden. Als u een ontwikkelingsplan maakt dat blijft groeien en uw mensen altijd betrokken houdt, is de kans veel kleiner dat ze ergens anders gaan zoeken.