U neemt meer toptalent aan
Als er één ding is waar je zeker van kunt zijn, dan is het dat toptalent met veelgevraagde vaardigheden keuzemogelijkheden heeft. Als een van deze kandidaten actief op zoek is naar verandering, strijden meerdere bedrijven om hun aandacht. En laten we eerlijk zijn: zelfs als ze niet actief op zoek zijn, zijn er in de technologiewereld nog steeds meerdere bedrijven die om hun aandacht strijden. Er is veel vraag naar. Dat is echt het uitgangspunt. Maar wat dat betekent voor het versnellen van uw wervingsproces, is dat deze kandidaten geen langdurige wervingsprocessen hoeven te doorlopen en dat ze hoogstwaarschijnlijk andere aanbiedingen zullen krijgen voordat uw proces eindigt als uw proces lang duurt.
Wat er gebeurt als deze topkandidaten uiteindelijk uit uw proces stappen, is een van twee dingen: u neemt uiteindelijk uw tweede, derde of zelfs vierde optie aan, of u moet uw hele wervingsproces helemaal opnieuw beginnen. Je bent dus óf nog meer tijd kwijt, óf je komt terecht bij een kandidaat waarvan je reden had om niet als eerste keuze vast te leggen. Een snel wervingsproces vermijdt beide en zorgt ervoor dat u vanaf het begin de beste keuze krijgt.
Verhoog de acceptatiegraad van aanbiedingen
Dit breidt het probleem uit dat kandidaten andere aanbiedingen ontvangen terwijl ze zich in uw proces bevinden. Als een kandidaat een aanbod van een ander bedrijf krijgt voordat u uw aanbod doet, bestaat de kans dat u een aantrekkelijker aanbod moet doen om ervoor te zorgen dat het uwe wordt geaccepteerd. Wat u wilt, is dat een kandidaat een soepel, effectief en snel wervingsproces bij u heeft, en dat de kandidaten ervoor kiezen uw aanbod te accepteren, in overeenstemming met de waarden van uw bedrijf. Dit zorgt ervoor dat de kans groter is dat ze de jouwe accepteren, om drie redenen: jouw snelle wervingsproces zou een goede indruk op hen hebben achtergelaten, ze zijn intrinsiek gemotiveerd om bij jouw bedrijf te werken, ze willen niet alleen het hoogste salaris verdienen. . Wanneer toptalent meerdere aanbiedingen tegelijk krijgt, kun je ook in een biedoorlog over de kandidaat terechtkomen wanneer het andere bedrijf zijn bod matcht of verhoogt in lijn met het bod dat jij hebt gedaan.
Behoud het moreel van uw team
U neemt aan voor een functie omdat er een werkdruk is die deze persoon op zich moet nemen. Of die werkdruk er nu is omdat iemand ontslag heeft genomen, omdat je bedrijf aan het opschalen is of omdat je iemand een promotie hebt gegeven, het doet er niet toe, het gaat erom dat het werk er is. Terwijl u op zoek bent naar de persoon om dat werk te doen, komen andere teamleden tussenbeide. Deze andere teamleden die u hebt ingehuurd om hun eigen werk te doen, en hoewel zij waarschijnlijk graag een tijdje willen tussenkomen, wilt u dat niet doen. overbelast ze gedurende langere tijd. Hoe korter uw wervingsproces, hoe minder druk u uitoefent op uw huidige team en daarom is het gemakkelijker om ervoor te zorgen dat het moreel van uw team hoog blijft.
Bespaar op kosten
Een snel wervingsproces kan u meer besparen dan u in eerste instantie denkt. Er zijn veel indirecte en directe kosten van een onvervulde functie die u kunt besparen als u een snel wervingsproces heeft. Ook hier is het belangrijk om de balans tussen snelheid en kwaliteit te benadrukken: je moet ervoor zorgen dat je de juiste persoon aanneemt en niet alleen maar snel. Volgens het Amerikaanse ministerie van Arbeid kost een slechte aanstelling u ongeveer 30% van hun jaarsalaris. Snel de juiste persoon in dienst nemen betekent dat iemand veel sneller de omzet binnenhaalt waarop die rol direct betrekking heeft. Ook bespaar je veel geld op indirecte kosten zoals tijd. De tijd die interviewers nodig hebben om kandidaten te interviewen, de tijd die wordt besteed aan het bespreken van kandidaten, de tijd die wordt besteed aan het identificeren van nieuwe kandidaten als uw oorspronkelijke kandidaten tijdens het proces afhaken, de tijd die uw werknemers niet hoeven te besteden aan het invallen van het werk van deze nieuwe kandidaat zou doen enz.
Verbeter uw werkgeversmerk
Als het gaat om het aantrekken van toptalent, weten we dat een goed werkgeversmerk essentieel is. Als u een snel wervingsproces heeft waarbij kandidaten een goede ervaring hebben, heeft dit een goede weerslag op uw werkgeversmerk. In een tijd waarin Glassdoor en andere reviewsites een specifieke sectie hebben voor sollicitatiegesprekken, moet u ervoor zorgen dat de ervaringen die kandidaten met uw bedrijf hebben, goede ervaringen zijn. Je moet ook rekening houden met het eenvoudige en krachtige effect van mond-tot-mondreclame. Mensen in dezelfde branche kennen elkaar en hoe kleiner en gespecialiseerder de branche of specifieke vaardigheden worden, des te hechter deze gemeenschappen worden. Mensen praten met elkaar en vragen naar elkaars ervaringen. U wilt ervoor zorgen dat wanneer uw bedrijfsnaam in die kringen ter sprake komt, uw potentiële nieuwe medewerker alleen maar goede dingen over u hoort.
Met de duidelijke voordelen van snellere wervingsprocessen en de 50% toename van de wervingstijd sinds 2010, ontstaat er voor bedrijven een kans om echt vooruit te komen door simpelweg hun proces te versnellen. Als je nog meer motivatie nodig hebt om hier wat tijd aan te besteden, bedenk dan dat volgens een rapport van OfferZen over ontwikkelaars in Nederland 25% van de ontwikkelaars vertragingen in het wervingsproces noemde en 22% te veel stappen in een wervingsproces als belangrijkste pijnpunten noemde. . Het versnellen van wervingsprocessen met behoud van de kwaliteit van de aanwervingen hoeft geen lastige taak te zijn. Vaker wel dan niet zijn het kleine aanpassingen aan uw huidige wervingsproces die een enorm verschil kunnen maken om ervoor te zorgen dat u alle voordelen krijgt die we in dit artikel hebben beschreven.