Robins reis naar rekrutering begon bijna bij toeval. Vers van zijn studie verdiepte hij zich in een adviesrol die hem kennis liet maken met de wereld van de verkoop. Zijn flair bleef echter niet onopgemerkt. Een rekruteringsbureau zag zijn potentieel en hij begon bij een vooraanstaand bureau. Na vijf impactvolle jaren in de rekrutering van bureaus wenkte de ondernemerszin van Robin. Hij omarmde de kans om een agentuurdivisie op te richten. Het was tijdens de verontrustende Corona-periode dat Robin en zijn team aan marktintrospectie deden. Hun onderzoek bracht een onbenut potentieel aan het licht: Engelssprekende kandidaten uit Zuid-Afrika – een regio die overeenkomt met de Nederlandse tijdzone, beschikt over kwaliteitsontwikkelaars en fungeert als Afrika's technologiecentrum. Robin maakte een gewaagde stap en verhuisde naar Zuid-Afrika, trainde recruiters en begon zich te richten op de Amerikaanse en Britse markt. Nu hij is teruggekeerd naar Nederland, draagt hij twee hoeden: werken als interim-recruiter en het uitvoeren van zijn W&S-opdrachten, waarbij hij technologie altijd centraal stelt in zijn bezigheden.
In de eerste vijf jaar in recruitment specialiseerde Robin zich in de BI & Data sectoren, waardoor zijn netwerk gestaag uitbreidde. Tegenwoordig valt Robin niet alleen op door zijn rekruteringsvaardigheden, maar ook door zijn diepgaande kennis van technische functies. Met sterke netwerken in Nederland, Zuid-Afrika en Oost-Europa en belangrijke banden met technologiehubs in Zuid-Afrika, levert Robin consequent optimale mondiale klant-kandidaat-matches.
Terwijl velen dromen van het opschalen van grote bedrijfshoogten, neigen Robins ambities naar een meer persoonlijke aanpak. Voor hem gaat het runnen van zijn eigen onderneming minder om omvang en meer om vrijheid en autonomie. Hij concentreert zich op het werken met klanten die resoneren met zijn ethos. De dubbele aanpak, waarbij hij interim-opdrachten combineert met W&S-taken, zorgt ervoor dat hij een gevoel van teamkameraadschap behoudt terwijl hij geniet van de vrijheid om zijn pad uit te stippelen.
HirePort is niet zomaar een platform voor Robin; het is een verlengstuk van zijn werkethos. Het feit dat hij het tijdrovende acquisitieproces niet hoeft te doorlopen, spreekt boekdelen over de efficiëntie van het platform. Elke week scant Robin op methodische wijze HirePort, optimaliseert zijn matches en zorgt ervoor dat hij de geboden kansen optimaal benut. Hierdoor kan hij zijn activiteiten stroomlijnen en premiumdiensten aan zijn klanten aanbieden.
Robin werkt inmiddels ruim anderhalf jaar samen met HirePort. Hoewel elke klant zijn eigen unieke interactiestijl met zich meebrengt, vallen sommige, vooral Lensor, echt op. Zij zetten de gouden standaard in de interactie tussen klant en recruiter. Hun snelle reacties, duidelijkheid in de communicatie en het vermogen om precieze verwachtingen te stellen, zorgen ervoor dat de samenwerking soepel en lonend verloopt.