SCHUBERG PHILIS gebruikt onze Agency Marketplace om mensen aan te werven uit talentenpools waartoe hun interne teams geen toegang hebben.​

Lees de casestudy

Bedrijfsnaam: Schuberg Philis

Industrie: IT dienst

Medewerkers: 400+

Afzet: 100 miljoen

Uitdaging: Moeilijke profielen vinden en aannemen  

Belangrijkste resultaat: Huur moeilijk te verkrijgen profielen in en verlaag tegelijkertijd de bemiddelingskosten met 32%

De missie van Schuberg Philis is om samen te werken met organisaties in de meest cruciale industrieën ter wereld, zodat zij ook enige invloed hebben op de samenleving. Terwijl ze missiekritische activiteiten feilloos en veilig houden, streven ze ernaar 100%-klanttevredenheid te bereiken en keuzes te maken die een positieve impact hebben op mens en planeet.

Schuberg Philis blijft een trotse partner voor zowel oude als nieuwe klanten, omdat zij missiekritieke IT-diensten leveren die tegemoetkomen aan de behoeften en prioriteiten van hun bedrijf. Maar om complexe oplossingen te leveren voor ingewikkelde uitdagingen, en dit snel en veilig te doen, blijven hun ambities groeien. En dus blijven ze, door te reageren op de eisen van de consument, zelf leren, verbeteren, perfectioneren – en nog veel meer.

De uitdagingen

❌ Het rekruteringsteam had extra sourcingkracht nodig om moeilijke profielen met specifieke IT-vaardigheden en ervaring te vinden en aan te nemen 

❌ Het interne rekruteringsteam heeft niet de tijd om effectief naar deze moeilijke profielen te zoeken

❌ Schuberg heeft al een PSL en onderhandelen met meer bureaus voor elke specifieke rol is niet wenselijk.

De oplossing

On-demand sourcingkracht van nicherecruiters binnen specifieke technologiekandidatenpools

✅ De integratie van HirePort met Greenhouse helpt Schuberg Philis om tijd en middelen te besparen door de recruitmentactiviteiten in hun eigen ATS te houden.

✅ Verlaag de bureaukosten met één set voorwaarden en een gemiddelde vergoeding van <17% per huur.

Doelstellingen

Verbeter de wervingsefficiëntie

Vergroot het wervingssucces

Verlaag de wervingskosten

Resultaten

83 kandidaten geïntroduceerd

1.5 maanden gemiddelde tijd om te huren

-32% de bemiddelingskosten verlagen door hun eigen vaste wervingskosten vast te stellen